Monday, September 15, 2014

Jak málo stačí


Jak málo  stačí
k ovlivňování  názoru,  na manipulaci,  brainwashing

 
Varovná informace a také  důkaz
že nejen produkt ale i myšlenka  může být do pekla letenka !

Někdy stačí jen jak je to zabaleno a na obalu uvedeno
abyste podlehli klamu,
člověka není ani  třeba příliš nutit
posuďte sami jak  snadné je lid balamutit

 Vloni například vědci z Cornellovy univerzity rozdali zákazníkům jednoho obchodního domu balíčky totožných potravin zabalených do různých obalů – část označených jako biopotraviny a část jako běžné produkty. Zákazníci zboží okusili a ve velké většině prohlásili, že biopotraviny chutnají lépe, jsou výživnější a rozhodně by si za ně byli ochotni připlatit.

3 comments:

sax said...

To by me zajimalo, jestli to ti lide mysleli doopravdy, co odpovidali...anebo jestli uz predem tusili, ze jde o ojebavku, tak vyzkumnikum prednesli to, co de fakto chteli slyset: ze rozpoznaji rozdil, ackoliv tam zadny neni.

Rozhodne otazka "co je lepsi" uz predem vylucuje odpoved "je to stejne". A to i kdyz neni vyrcena, nebot pokud vam nekdo predlozi na porovnani dva ruzne zabalene vzorky, pak prve po cem jdete je rozdil, ne shoda.

Ostatne kdyz mi nejaky prodejce nabizi ponozky osklive jak kuze stazena z capoucha, tak mu take odpovim, ze jsou hezke, ale ze je momentalne nepotrebuji.

Zdravim Astera i s tim, ze ani nevim, co je to capouch :o)

Astr said...

Saxi dik za comment,
me slo o tu snadnost manipulace, pres ponozky dobre adjustovane se to da jak si predvedl docela dobre zpochybnit, ale na prikladu jinem a zasadnejsim jako je vyber tech ktere si LID voli do parlamentu Ti to nepujde tak snadno. Tak se nemoudrost az naivnost lidu jevi jako nezpochybnitelna :-(

Astr said...

Take omluva ze komentare schvaluji se zpozdenim, navsteva jen 1x tydne ci dele neni ukazkou dobreho bloggera